måndag 21 april 2008

Kökspanik + vackra vår!




Jag ska inte klaga, men gör det ändå... Ge mig ett kök. Nu. Annars hamnar vi på psyket. Rinnande vatten vore fint iallafall... Det blir liksom lite kladdigt med en ätande ettåring. Vi  har en 10-liters dunk med tappkran. Det är vår standard just nu.. Skitig disk ligger kvar överallt. Toalett vore också bra. (Vi har ett mini-pentry med en kok-platta + toalett och dusch i butiken, så vi är ju inte totalt utan vatten/tvätt och toamöjligheter, men för att komma dit måste man gå ut, över brädhögarna och klättra in i butiken från baksidan på huset)..

Vi vet fortfarande inte hur vi ska ha diskbänken och vilket material som känns bäst på väggen ovanför. Just nu inspireras jag väldigt mycket av bilden* här iallafall. (* Hittade på Emmas blogg för länge sen). Vi ska ha 2 stora glödlampor i vävklädda sladdar med porslinsfot över "laga mat-delen" i vilket fall som helst. Det lutar år Joel Degermarks Clusterlamp för Mooi över matbordet i "äta-delen".

Vi  har varit i Sthlm över dagen på inköp av jul-kollektioner till ModelMini. Så varmt och skönt och vår-vackert! I Kungsträdgården blommade alla körsbärsliknade träden ljust rosa... (Blommorna och det svart-vita är  fotat med mobilkameran, som funkade förvånandsvärt bra).

3 kommentarer:

Carolina Sins sa...

Hej Frida!
Känner igen mig så i din kökspanik.
Förra året vid den här tiden hade jag disk i hela sängen...ja, det fanns ingen annanstans att ställa den för fullt överallt. Henrik och jag har fortfarande ett hatprojekt i lägenheten som vi bollar fram o tillbaka mellan oss för ingen vill ta tag i det. En liten bit tak i passagen mellan sovrum o vardagsrum, vi målade men färgen släppte. Flagor och damm överallt. Henrik har skrapat (tog typ en hel dag) och spacklat. Jag har målat och då släppte det igen...höll på att börja grina : ( Nu måste jag skrapa ännu mer. Det är tydligen rester av nåt som kallas limfärg som ingen vattenbaserad färg fäster på. Måste skrapa ännu mer idag om jag orkar och köpa ny, superstark färg som skulle fastna...men stå ut och lycka till!

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har!

FRIDASFINA sa...

Hej! Tack snälla Carolina för pepp, känns alltid bra när det är segt att stå ut i kaoset!

Tack Frida/husmusen för beröm, och tack detsamma! (Husmusen var den första blogg jag upptäckte, en stor inspirationskälla, men jag trodde du slutat blogga "under eget namn" och glömde bort dig lite grann. Vad glad jag blir att du hittat hit och att jag "hittat tillbaka" till din blogg)! / Frida