torsdag 3 juni 2010

Grejer på gården...


Det händer saker på gården! E jobbar för fullt. Hoppas det hinner bli klart innan sommaren är över. Det ska bli gräsmatta, utekök, rabatter, växthus, plank mot gatan, stenläggning... Eh, nä men det blir INTE klart men gräsmattan hoppas jag på! För Olle-Brors skull.

Om jag vann en miljon (eller tio) skulle jag hyra in hantverkare till det här renoveringsprojektet som aldrig tar slut... Erik skulle få vara arbetsledare, istället för att vara den som gör precis allt.. (Samtidigt som han ska jobba heltid med modelmini + div andra projekt). Suck.

Eller nej, jag vill ångra mig, ge mig TIID motsvarande 10 miljoner istället... För någonstans under ytan är det fortfarande kul att renovera och rodda alla hysteriska projekt... men det börjar bli lite påfrestande. Jag vill ha ordning och reda och pedantiskt raka rader i livet just nu.

3 kommentarer:

infing sa...

Fattar precis vad du menar, känner igen det där du säger!

Det kommer bli jättefint...en vacker dag! ;-)

Här hos oss har vi hållit på i 8 år och renoverat och är långt ifrån klara, har alltid en massa planer och idéer och vi hittar på nytt innan annat är klart.

sara sa...

hurra för att ni orkar och tycker det är roligt. det blir ju ert med stora bokstäver...ERT hemma!

Lotta Sultan sa...

det var ett tag sedan jag var här. herregud vad ni sliter och har er! med småbarn och bebisar och allt. vi(sambon)har byggt en trappa (med hjälp), anlagt några kvadratmeter gräsmatta (på rulle) och återlagt en rätt liten bit av framsidan gamla skiffer/gnejs vad det nu är. det har tagit en heeeel sommar. jag ska ju snart ha vår tredje (i september) och känner mig frustrerad över att jag inte kan hugga i och hjälpa till.
man får ha tålamod...fint blir det säkert hos er iallafall!

//lotta