onsdag 1 juni 2011

Hustur...


Möblerade om i köket i förrgår natt... Monterade ned vår köksö som aldrig fastnat
på bild och satte hälften av skåpen på väggen istället. Det ska bli köksö igen
(bättre än förra), men tills vidare trivs jag ganska bra så här.


Vill hänga dit några fler lampor över bordet tror jag.. kanske några " fula fönsterlampor"
(såna där små i glas eller mässing) .. De blir roliga här! I grupp! :-)
Okej, det här är också köket, ur ett annat perspektiv.
Köket – the real deal liksom... hehe... monsterdisk included...



Finaste filten. Jag lånar den av Olle-Bror! (Lucky Boy Sunday)

Brorsans rum...
Närbilder i badrummet.. Farfars färghandlarflaskor och fönsterfilmen "flinga"...

17 kommentarer:

Marlene sa...

Herlig herlig kjøkken!
Fresht, rent og hyggelig!
Ser ut som et fint sted å være hjemme hos deg Ü
Glad onsdagskveld

malo sa...

Ni har det så fint! En lisa att bara titta in så här genom nyckelhålet. Ha en härlig helg!

Malin sa...

finaste jag sett på länge!

Kviddevitt sa...

Så himla snyggt!

Tant Johanna sa...

Så snyggt ni har det!!
Tipsa mig gärna om hur ni sköter fikonträdet, mitt ser inte så fint ut just nu :)
Kram tanten

Anonym sa...

Hej Frida,
Var kommer de fina bordsbenen ifrån?

Martina sa...

Filten är freaking finast av alla filtar som jag har sett! Man skulle ha haft lite mer kosing bara...
Trevlig helg!

FRIDASFINA sa...

Hej och tack för rara kommentarer!

Johanna, vi vattnar det sporadiskt är superförvånad att det växer och verkar trivas, jag brukar i normala fall döda allt grönt rätt snabbt... (Men vi planterade om det direkt i en stor kruka med schysst jord och sen får det mycket ljus)!

Bordsbenen kommer från Ikea, ett riktigt budgetköp! Supersnygga att kanske spraya om i nån fin piggare kulör (knallgult, babyturkos) om man inte gillar vitt eller svart.. (Såg dem i en butik idag omlackerade i mattgrå, supersnyggt)!

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej! Vilken fin blogg jag hittade här, blev en favorit direkt. Otroligt så vackert hem ni har och bloggen är ju bara så himla häftig! :)

Ha det så fint!
/Lotta

gabriella sa...

Galet fint, vill se mer! Tror också att det blir superfint med flera "fönsterlampor" i grupp. Såg ett fint upphäng i senaste ELLE Interiör med en stång i taket och lindade "textil-sladdar" och smålampor. Fast det är fint som det är nu också!

Mackapär Ulrika sa...

Skitsnyggt!

Hanna sa...

älskar ert kök! till och med disken ser snygg ut:)
H.

Carolina Sins sa...

Glad jag blir när jag ser att Sju gårdar mjölken bor i ert fina hem också! :)

/Carolina

Sofia sa...

Otroligt fint!

Anneli, one must dash sa...

Underbara kök, rent vitt och personliga fina samlingar som gör det sådär mysigt att man vill sitta ned och fika hela dan.

Lili sa...

Hello, I am a journalist for a design magazine and I would like to use some of these pictures for a "Vintage Kitchen" subject. Would you agree ? Could you provide me with some high definition pics ? Please send me an email to this address : omblinev@hotmail.com

Marianne sa...

Det här var ritkigt fint måste jag säga. Har länkat och bloggat. Hoppas det är okej :)