torsdag 7 juni 2012

Ett nygammalt DIY-tips m.m


Snygg förvaring hos Varpunen! (Via: A merry mishap) Modellen kan man ju lätt göra till ett eget DIY-pyssel, men den snygga färgningen undrar jag om man lyckas lika bra med... Tveksamt! :) Bilder: Varpunen

Man kan ju förstora mallen, och byta färger kanske... Eller bara använda den som den är! Snyggt till skrivbordet!

Om jag nu inte skulle vara så upptagen av att semestra på Gotland i helgen, kanske jag skulle ägnat mig åt det här istället; papperspyssel eller något annat i gör-det-själv-genren! Kolla vilket fint tips, som funnits däriute i bloggvärlden ett tag, men för mig var det nytt! Franska fin-bloggen Zu Galerie bjuder på en fin printmall att skriva ut, för att sedan klippa och klistra egna versioner! Här hittar du mallen...

Och när vi är inne på det här med geo-balls, här är ett fint ex-jobb av Johanna Björck (på temat "geo-ball  modell större), från Textilhögskolan i Borås. Bild: