fredag 31 juli 2009

Dagens sanning!


Idag har 3 personer oberoende av varandra frågat mig om jag är gravid. Och i förra veckan sa en tjej, "grattis, ska ni ha en till?!" till Erik.. Det ska vi INTE! Jag är INTE PÅ NÅGOT SÄTT gravid. Jag är bara tjock, herregud, vad är det med folk? Kan man inte få va lite lagom tjock ifred va?! ... Tack för den!

Litet tillägg och erkännande i efterhand: Nej OK, jag ljög, det var bara TVÅ personer som frågade mig och en som frågade Erik.. En av dem som frågade är inte riktigt "riktig" heller och lite upptagen av det här med barn m.m. (= 3 personer sammanlagt) Men på nåt sätt känns det som om det lika gärna kunde varit 10 eller fler i vilket fall som helst... ). ;-)

4 kommentarer:

Pernilla sa...

oj! jobbigt läge.....
Jag skulle aldrig våga säga nått om graviditet till nån om jag inte var ABSOLUT säker. Kan bli rätt pinsamt.
Stackare!

Anonym sa...

Va??? Du måste ha haft nåt olyckligt a-linjeformat flaxigt plagg på dig, du är ju inte det minsta lilla osmal ens! Hälsa alla från oss i gnarp!

Vera sa...

Konstigt att den frågan inte är lite mer privat, eller hur?
Har också fått höra eller fått stirrande blickar på magen i omklädningsrummet på jobbet, riktigt drygt!
fy på dem alla!

Kram!

FRIDASFINA sa...

Frida L; -hmm, ja det kan ju kanske ha något att göra med den faktiskt extremt a-linje formade jeans-hängselklänningen jag hade på mig. (förövrigt en favvo under min verkliga graviditet med Olle-B)...

Den tar jag aldrig på mig igen! Haha! ;-) Sen är jag ju faktiskt lite "klädsamt rund" också, det kan ju inte förnekas! Kanske blir en mild form av veggo-LCHF till hösten ändå, efter den här tjock-chocken!

Vera: ja eller hur, att folk inte lär sig (?!), det är korkat att fråga om graviditeter som inte är bekräftade från annat håll..