onsdag 23 december 2009

Älskade ägodelar....


Äntligen! Nu när vi har fått sovrummet färdigt så kan vi fixa klart i det som ska bli mitt arbetsrum. Mina böcker (böcker, böcker, böcker, jag vill ha hur många som helst)! bor inte längre i flyttlådor! Efter 2 år får de se dagsljus igen. Och alla tidningar... När jag packade upp lådorna så passade jag på att rensa bland tidningarna.. 3 fulla flyttlådor med tidningar fick inte komma upp, kvar finns bara de som verkligen var fyllda med inspiration..

Ikea-hyllorna har vi i överflöd sen ett felköp till butiken, de är kanske inte de snyggaste av hyllor, men de fyller sin funktion väl.. Lika många till ska upp för att rymma pärmar, pennor, tyger m.m... = en arbetsplan för mellandagarna. Det här känns verkligen som ett steg i rätt riktning för att få tillbaka lite av arbetslusten och inspirationen..

Först sorterade jag allt i "kategori"... men då blev det inge kul att titta på.. plockade ner allt igen och kör numera på ett "färgkordinerat" bibliotekssystem. Inte helt korrekt enl. svärmor bibliotekarien. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske inte alltför korrekt, men ack så snyggt och lugnt intryck det blir. vad skönt att äntligen få komma igång och inreda rummen, ni har verkligen ett mysigt hus & hem

Mvh Therese, vars dotter dansade så fint igår, ett försök att blidka att hon även försökte riva butiken och skylta om =) God Jul på er.