torsdag 21 oktober 2010

Apropå pyssel...



Vi har pysslat jag och Olle-Bror och byggt ett slott av juice- och pizzakartonger. Vi har målat det solgult. Och mer färg ska det bli! Randigt kanske? Vi får se imorgon... Idag tog han med sig det till dagis för han var så stolt. Han är så duktig! Min stora stora kille...

I lördags: Ramlade han i Östhammarsfjärden (grunt) och blev genomblöt och iskall. Inte kul. (Halkade på stenar och jag visste att det skulle hända, men tänkte, näe nu jäklar ska jag inte börja tjafsa, han fixar det, jag är en sån prakt-hönsmamma)... Igår: Klämde han hela handen, alla fingar, i världens största råttfälla hemma hos farmor och farfar... Idag: Samma fingar i skafferidörren...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Wow, vad fin den blev! Lyckliga barn som har en så pysslig mor :-)

Trevlig helg!
Jenny

sara sa...

vilket fint slott!