onsdag 18 januari 2012

Diverse (with a golden touch)...

En av flera terapiplatser för tvångsmässigt kringflyttande av prydnadsföremål hemma...


Bilden lånad från fenomenalt duktiga Weronica / En mammas dag!
Bild och fantastiska kuddar från butik Lanthandeln! >
Fina flaskorna från farfars färghandel - nu i badrumsfönstret. Och pinnarna kommer från balsampoppeln som står på sandstranden på Djurö. De luktar fortfarande sand och solvarm hud.
Ny typ av vardag. E har nytt tillfälligt jobb, går upp kl. 5, kommer hem kl. 5. Plötsligt är jag ensam med bägge barnen, lämning, hämtning, försöka få nåt jobb gjort. Och så vab... Feberfeberfeber, Svante är varm som en kamin och bara hänger över mig som en liten trasa... Han är trött. Jag är trött. Väntar på våren eller iallafall snön!

Ljusstake: Svenskt Tenn / Böcker ur serien Penguin Classics
Gubbrock. The Band anno 1968. Originalbild via >.+ En modernare popsång > The Boys in the band / Libertines

2 kommentarer:

Knaada sa...

Jag gillar flaskorna starkt! Hittade en stor liknande på loppis i höstas, men den har bara skapat merbegär :)

Ha en fin dag!

Elina sa...

Så snyggt med soffan och kuddarna! Har missat lite här tror jag.. har ni lagt ner butiken i Östhammar?