torsdag 18 oktober 2007

Modelmini börjar ta form...


Vi ska ju som sagt öppna en barnbutik (0-6 år) här i Östhammar. Och en webbshop, så klart! (1:a mars öppnar vi) Vi har köpt in det mesta av vårens sortiment nu och det kommer att bli så bra!

Märkena vi har köpt in hittills är: Cheap Monday, Mini A Ture, Lucky Wang, Hollys, Nanoou, Kik Kid, + "no name-plagg" = billigt bas-sortimnet samt en liten egen kollektion av plagg med "prints". Vi kommer också att sälja leksaker från: Ugly Dolls, Packhuiis Oost, ev. Brio mfl.

Sen har vi ju också superfina vintage-kläder från 60/70/80-tal för barn, + en del "fabriksnytt" från Eriks mormors-butiks fantastiska lager. (+ babysitters i marimekkotyger, osv) Egentligen vill jag ju behålla allt själv, men det är mycket klänningar och det kanske är lite väl liberalt att klä sin lilla kille i? Eller, jag vet inte.. ;-)

Dessutom kommer jag att dela med mig av tygsamlingen och vi kommer att sy upp och sälja påslakan-set och lapptäcken under eget namn. På öppningsdagen ska vi ha ponnyridning på gatan här utanför, ballonger och saft och bullar för alla barn.. Åhh, vad jag hoppas att det kommer att gå bra för oss! (Loggan är också på gång, men usch vad svårt det är att göra något "till sig själv)"...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Frida! Nu ska jag skaffa barn och bara handla hos er! Haha måste bara bäratta för Johan först. Hoppas ni har det bra, vi saknar er jättemycket! Kram Maja

Fia sa...

Ohh va spännande detta är. Så himla kul att se när det är klart. Skönt om er nu och stressa inte för mycket. =)

Kram från oss

Marieinwonderland sa...

Hei!
Lykke til med åpningen! Moren min og jeg driver en nettbutikk i Norge med klær, også vintage for barn. www.barnigjen.no. Kanskje vi kan ha kontakt og utveksle erfaringer?
Hilsen Marie