torsdag 20 augusti 2009

Tar det lite lugnt...


Jahapp, ser ni de extra accesoarerna i form av snygga sladdar till "dagens outfit"? (= EKG-sladdar som jag har en period för att mäta hjärtfrekvensen och så lite extra stöd i form av hjärtmedicin)...

Jag har fått lite oväntat hjärtstrul och tänker ta det lugnt ett tag på jobbfronten. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig... Men jag tror att det just nu, i mitt fall är den kloka kroppen som säger ifrån när huvudet inte hänger med och inte klarar av säga ifrån när det blir för mycket på alla "dubbel-jobb och total-renoverings-håll." Men allt är inte bara sjukdom och elände, det finns mer att berätta, en annan dag! :-) * (Medicin och muffinshjärt-bilderna är lånade från folio.com)

11 kommentarer:

anna sa...

oj. då vill jag passa på att lämna en första kommentar och önska dig lugn och ro och god bättring!

Lotta Sultan sa...

åh. ta det lugnt.
hjärtat är en rätt viktig grej!

Anonym sa...

:-) /FL

Ia sa...

Usch vad du skräms! Du har säkert rätt, det är säkert kloka kroppen. Och vad det verkar så lyssnar kloka huvudet nu... Bra det. Stor kram,
Ia

Fine Little Day sa...

Lugna fina dagar. Hoppas du blir bättre snart!

malo sa...

Ojoj. Ta hand om dig. Mycket.

emma ::emmas designblogg:: sa...

Fy vad läskigt! Hoppas det inte är någon fara! Ta det LUGNT nu så väntar vi här tålmodigt tills du mår bättre.

Linn sa...

Men kära hjärtanes! Jag känner inte dig Frida men får du krya på dig så att vi snart kan fortsätta följa din fina fina blogg!

Mvh Linn

johanna sa...

Hej fin sida du har. Hoppas du snart mår bättre. Vart har du fått din utbildning i grafisk formgivning? rekomendear du den?
kram j

sara sa...

korkek, havbrus, fotbad//kram Sara

FRIDASFINA sa...

Hej alla SNÄLLA RARA och TACK! Känner mig på bättringsvägen och hjärtat och huvudet har lugnat ner sig sen jag bestämde mig för att sänka ambitionsnivån på jobbandet ett tag framöver.. :-)

--

-Johanna; jag har gått Beckmans (magisterexamen = 3-årig designhögskola) som jag verkligen kan rekommendera! (Innan dess gick jag div. konstskolor, skaffande grundläggande datautbildning i de grafiska programmen (TEX:http://www.nti.se/forsakringskassan/utbildningspaket_desktop.html) samt skaffade praktikplats på designbyrå och annan yrkeserfarenhet).

Innan man söker de högre utbildningarna är det bra om man har en grundläggande konstnärlig utbildning och gärna yrkes eller praktik-erfarenhet.

Utöver Beckmans finns Konstfack, HDK, Berghs & Forsbergs skola som är väldigt bra och seriösa. Nyckelviks Skolan brukar också funka som en bra inkörsport till samtliga högre utbildningar.

Kolla gärna in arbetsproverna som brukar finnas på respektive skolas hemsida om du vill söka och gör dem flera gånger, då lär du dig massor. Det är mitt bästa råd!

-Lycka till!
:-)