lördag 6 mars 2010

Trärent alternativ i matrummet?

Lite av allt "osynligt jobb" syns faktiskt ändå på det här taket, kolla hur sned den översta stocken är! I det här rummet (precis som alla andra) har vi sänkt takhöjden, eftersom det skiljde sig 20–30 cm på 4 m vägg..

När jag såg den här fina väggen på den övre bilden, från Ferm Livings nya katalog, så slog det mig att vi kanske inte alls ska måla de 2 stockväggarna i matrummet vita som vi först planerade?!?!

Vi har bestämt oss för att olja dem på prov för att få en liknade kulör som på översta bilden. Gillar vi det inte (för mycket jaktstuga är kanske risken ?!) så är det ju snabbt fixat att måla över dem isåfall...

Bild 2: Erik skurar väggarna som varit fulla av 100-årig lera fram tills nu!
Känns kul! Blir nog bra! :-)

Bild 1 = skärmdump från Ferms katalog. Studiolampan till höger är också otroligt fin!

10 kommentarer:

Ida sa...

Alltså, jag blir så himla himla imponerad av dig! Jag har aldrig sett maken till den fantastiskt fina stil du har rakt igenom allt du gör. När du dessutom har en fridlyst ödmjuk värme i allt det du skriver är det väldigt svårt att inte imponeras och bli lite varm inombords. Vilken en! Så tänker jag.

Kärleksallen sa...

Jätte fint Frida! Ni är så duktiga! Hoppas Du kryar på dig snart så vi kan ses! KRAMAR

i♥sisterbrandt sa...

· { den rå væg er helt fantastisk, keep it like that } ·

FRIDASFINA sa...

Tack snälla ni för så fina kommentarer! Ida, det där var nog bland det snällaste någon har skrivit till mig... TACK!! Jag blir helt rörd och väldigt stolt! TACKTACK!

vita_margarita sa...

Jättesnyggt! Behåll väggen trären. Allt-ska -ska-målas-vitt-trenden har gått till överdrift.
Läser dig så ofta jag kan, du är en favorit. Må så gott

Anonym sa...

Fint ju! Aja baja, inte måla. Det verkar vara streptokocker som går sägs det, jag verkar ha fått halsfluss och nåt som heter rosfeber, ska till sjukan ikväll. Hoppas ni mår bättre snart! /frida L.

Anonym sa...

Jag måste faktiskt hålla med Ida! Jag har ingen aning hur du klara med så mycket samtidig men jag är absolut imponerad. Läsa din blogg typ dagligen...en klart favorit! Det bästa från Sundsvall
/sophie

Hönshuset sa...

Så rätt! Vilken kåk ni har! Jag är allt lite avis...Ni har ju sån känsla med vad ni tar er för. Du inspirerar väldigt mycket!

Elina sa...

Vilken fin blogg du har! Jag tror att det blir jätte fint att ha kvar väggen som den är utan att måla den vit! Lycka till!

Anonym sa...

Hej! Hitta din blogg när jag googlade tips för stockväggar. Har nyligen tagit fram en gammal stockvägg i hallen. Nu är jag nyfiken. Hur har ni behandlat väggen och blev det träfärg eller målade ni?

Du har det annars väldigt fint! Jag inspireras verkligen!

Tack o hej från Finland!