torsdag 3 februari 2011

I'm not a punkrocker, no i'm not!



Det här är två miniprojekt i hemmet som jag funderat på rätt länge. Undrar hur långt tid det kommer att ta innan det blir gjort? En månad? Två? Till sommaren borde det väl ändå vara fixat?

Men det är så skumt, jag inreder mer och mer som en -ursäkta- kärring! Det kanske har med själva lägenheten/huset att göra? Det finns liksom en "inbyggd" ståtlighet här och det är ju egentligen en otroligt positiv grej! MEN det vore ju kul om man kunde komma bort från det ibland. Bryta mönstret lite! Göra något oväntat, något punkigt! Men. Förmodligen är det så enkelt att jag helt enkelt inte ÄR någon punkare. Utan snarare en kärring. Ja, nu när jag har fyllt år också...

Jamen som lampskärmen, som är skittråkig! Vit. Nollställd. Då vill jag ha något nytt. "Punkigt" tänker jag och så hoppsan, kanske en tyllkjol vore fint? I ljusrosa? Det är ju ändå otroligt punkigt?! Ha!  ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina inlägg de tre sista. Jag gillar allihop!

MOKKASIN sa...

Ljusrosa tyll känns helt wild & crazy ;))
Men jag gillar din kärringstil så känn inga måsten ;)

Fin helg!

Malin på ön sa...

Hej! Har nu hittat hit och oj vad fint! Förstår precis att du använder din Byredo varje dag och punkprojektet känns igen ; ) Ha en toppendag,
/Malin

Mimmi Staaf sa...

Supersnygg lampskärm! O tack för tipset om Bloesem! Vad bra vi är! och tack igen för det fantastiska inlägget om hemsidan.. Trevlig helg! /M

Cinquefoil sa...

Hej! Oj, här fanns mycket fint, vilken skön blogg du har. Hit kommer jag tillbaka!

Trevlig helg!

Camilla

Och ska nog erkänna att det blir en hel del tant och mindre punkrock hemma hos mig med ;-).

Anonym sa...

Vilka otroligt fina stolar/fotöljer på bilden, vart har du fått tag i dem?

FRIDASFINA sa...

Hej och tack för kommentarer allihopa! :-)

@ Anonym: Stolarna har ett par år på nacken och är fyndade från Tradera. (Fantastisk säljare, leverades direkt hem till vardagsrummet)! Det var skitfula dynor från början så jag var ensam budgivare... Dynorna har jag klätt om ett antal gånger sen dess! Just nu har jag gjort det enkelt för mig och använt färdiga kuddfodral från ikea i sammet till dem.. (enkelt att byta ut). Lycka till i stolsjakten! :-)

Johanna sa...

oh stolarna är ju hur fina som helst, såg precis nu att det var traderafynd, lyllo!

Industri house sa...

Jag är så glad att jag hittade hit till din fina blogg!! Du har verkligen ett helt fantastiskt fint hem, tack för att du delar med dig av det! Helt ljuvliga bilder. Ha en riktigt fin dag, kram jessica.