söndag 27 februari 2011

Paperwork and more...

I butiken: Papperspyssel som pryder de fina dubbeldörrarna in till grannbutiken.

Papperspyssel II: Klipp och klistra - annonsering...
Varning! Det här blir ett snurrigt inlägg.

Jag ventilerar lite jobb för ovanlighetens skull... Ja, eftersom det är lite kombinerat både Modelform (formjobb) och Modelmini (butiksjobb)... Nu har hjärnan lagt av och det är mest "blicken" som jobbar. Autopiloten. :-)

Just ikväll gör jag en helsidesannons för Modelmini (vår första) av "ingenting". Det är supersnabba puckar med deadline och jag har bara haft "helgen" på mig.  Helgen = timmarna då Svante sover och Olle-Bror leker själv. Ehhh.. Jamen det blev inga ju timmar alls?! Då blir det nattjobb as usual.

Hade velat fixa en "bild", plåtat och stylat något fint till annonsen, men det kan man ju räkna ut med xxx att det inte funkar kl. 22 en söndagskväll med deadline måndag morgon... Så jag kör på Galne Gunnar-looken och "more is more-tema" istället för en "sval" och snygg image-fotolösning... Det blir nog okej ändå. Trots att det inte blev en snygg-foto-lösning... Det får bli nästa gång!

Färdig annons. Galne Gunnar style, eller more is more-tema? Eller kanske bara helt ok.

I butiken. Kassa. Fult men nödvändigt!

Vårkollektionerna har kommit till butiken! Här syns lite av "baby" sortimentet.
De här tjusiga björkarna satte vi upp i skyltfönstret till jul. Nu är de fulla av fejkblommor! VÅR!!!
Jag måste fota om och uppdatera den här bilden märker jag såklart..

14 kommentarer:

Tant Johanna sa...

Så fint ni har i er butik! Annonsen blev ju super, blir riktigt köpsugen fast jag inte har några barn :)
Ha en bra vecka nu.
Kram Johanna

Elina sa...

Vilken fin butik ni har!!! Och annonsen såg väl jätte bra ut?! Men jag vet hur det är när man tänkt sig nåt annat egentligen.

/Elina

mamamekko sa...

Ni har så himla fint i butiken. Annonsen ser kanon ut tycker jag. Påminner lite om min senaste annons (i vår dagstidning dock...) När jag gör något brukar det alltid tendera bli more is more känsla på det...Fast de tycker jag är härligt. Ha en fin dag!
/Angelica

Mvh/Borstahusen sa...

Jag tycker att butiken ser fantastisk ut! Annonsen blev super! Och då jobbar jag med reklam varje dag ;)
Kram till dig/Malin Wikerberg

Isabelle McAllister sa...

Annonsen blev toppen! Jag känner igen känslan att jag borde göra det finare hela tiden. Men va fan du gör ju så gott du kan och det blir supert!

FORMELLE DESIGN sa...

Hej!
Oj vilka fina grejor. Man blir glad i hela kroppen!
Tänkte glädja dig med att ge dig och din superba blogg utmärkelsen Liebster Blog Award!
När man får den ska man dela med sig av fem favoritbloggar som har färre än 100 följare.
Kram på dig från Milli & Johanna

FORMELLE DESIGN sa...

Hej!
Vilka fina grejor! Man blir ju glad i hela kroppen!
Tänkte glädja dig med att ge dig och din superba blogg utmärkelsen Liebster Blog Award!
När man får den ska man dela med sig av fem favoritbloggar som har färre än 100 följare.
Kram på dig från Milli & Johanna

MOKKASIN sa...

Så fina pompoms och så fin affär! Och annonsen med =)

AprillAprill Johanna sa...

Men åh Galne Gunnar stajlen blev ju super. Du är så fantastiskt duktig.

Come again secondhand sa...

annonsen blev superfin! ♡

Kviddevitt sa...

Gud, er butik är ju bara helt fantastisk! Inspirerande! Älskar björkarna. Vilken idé!

Annars blir jag väldigt inspirerad när som helst jag är inne på din blogg. Vilken känsla du har. /Elle

DeerDot sa...

Det är hemskt när timmarna bara försvinner men resultatet är det verkligen inget fel på:)

Anonym sa...

Hej!

Jag är sugen på att klicka hem den där kaninlampan från din butik. Men, jag har hört att den vita kaninen kan bli brunfläckig när man tänder den och inte helvit som den ser ut när den är släckt. Vet du om det stämmer? Snälla, snälla svara!

Varma hälsningar

Malin M

FRIDASFINA sa...

Hej Malin,

Det stämmer att kaninlampan inte är kritvit när den är tänd. Den skiftar i gult och mörkgult (plasten är olika tjock och dessutom är lampan dekormålad för att få liv i ytan och dessa mörka "skuggpartier" blir mörkgula när lampan tänds).

Personligen gillar jag den allra bäst släckt, men bägge barnen gillar den oavsett om den är tänd eller släckt! Skenet som lampan avger är varmt och mysigt, det vore ju värre om det var ett lysrörskallt och vitt sken!

Bildgoogla "kaninlampa" så får du en väldigt bra bild av hur lampan ser ut tänd!

Lycka till / Frida