söndag 20 mars 2011

Raggarrunda!

I torsdags körde vi den sprillans nya bilen på premiärtur till grannstaden Öregrund. Äntligen har vi en en "varmgrå-metallic-bil", det känns så otroligt vuxet. :-) Ungefär det inlägget, "varmgrå-metallic" var mitt enda bidrag till diskussionen om viktiga egenskaper hos den nya bilen, innan vi hittade en tjusig Saab som numera är vår! Alltså, jag är inte särskilt bilintresserad... Kanske ett körkort skulle ändra på den saken?! (Bilen är begagnad såklart, men ny för oss och väldigt lyxig! Om man jämför med den nu skrotade fulröda Lagunan).

Vi hälsade på svärmor/farmor/mamma/Anna-Lena på biblioteket (kanske världens trevligaste), fick te och macka och en stunds högläsning för bägge barnen. Och vi stannade på systemet. (Finns inget hos oss i Östhammar). I Öregrund har våren en bit kvar och sommargästerna lyser med sin frånvaro...





Socitetshuset i Öregrund. Om jag någonsin gifter mig ska festen helst vara här! :-)
UPPDATERING: Måste tipsa om ett superfint hus till salu!

Gammal missionskyrka centralt i Öregrund med utsikt över hamnen... Vore jag inte redan insyltad i alldeles för många renoveringsprojekt (och pank) så skulle jag dööö för en sån här chans...

Här finns länken! 

Foto: Öregrund – Gräsö fastighetsbyrå





4 kommentarer:

Elina sa...

Jag måste försöka komma till Öregrund i sommar, Jag är uppväxt inte så himlans långt där ifrån egentligen, men har ändå aldrig kommit dit. Dumt efter som att det verkar vara så vackert där! Så kanske jag kan ta en sväng förbi er butik i östhammar också.. den verkar vara så fin!

Ha en fin Månadag!
/Elina

Mrs Small Town sa...

Vackert Frida! Låter som en perfekt utflykt med nya bilen :-)

Jag älskar Öregrund och är lyckligt lottad att kunna ha mina föräldrar där. På sommaren bor vi där så ofta vi kan.

Ha en fin vecka.

/Sara Small Town


http://smalltownlife.se/

Josefine sa...

Vackert!

vita_margarita sa...

Öregrund är vackert och lugnt på vintern. På sommaren blir dt lite för mycket Smögen för mig :-(

Att ta körkort är bland det bästa jaf gjort. Frihet i ett plastkort. Bara en hint....