fredag 25 mars 2011

VAB istället för fredagsmys


Olle-Bror fyller 4 på söndag, han har pratat om det varje dag i en månad minst. Nu är han sjuk, han har feber och bara darrar och jag har en dålig kväll. Sån där när man bara tänker... Tänk om man hade ett barn som var sjukt, sjukt på riktigt... Och sån skit. Ikväll är ingen bra kväll och igår var ingen bra dag. Tunga besked, småstadens baksidor och en allmän nedåtgående trend...

"Assesojarer" som vi säger hos oss efter en klassisk felsägning...

MEN i onsdags låtsades jag som ingenting och tog en "day off". Faktiskt en av de väldigt väldigt få sen Svante föddes för snart ett år sen. Köpte en fin vårkappa och marimekko- och mateusmuggar i present till mig själv. Det kan jag få vara värd!

Kalas för kompisarna nästa helg. Kalas för familjen på söndag.


Jag ska visa mina fina skit-i-allt-presenter till mig själv i ett inlägg som känns lite gladare! Och så födelsedagsbilder!

Till dess: Olle Nyman – Don't let those bastards reel you in

9 kommentarer:

MOKKASIN sa...

Fasen, det är så jäklarns typiskt. När de små går där o längtar och så kommer någon trist bacill. Vi har kört magsjuka på julaftons morgon, influensor på födelsedagar, magsjukor på syskonens kalasdagar och sånt där urtrist. Men de lustiga är att man själv lider nästan mer än de små. Och fasen för tankar som maler och dåliga dagar. Och fasen att allt ska komma på en gång, just precis då man känner att det kanske var alldeles tillräckligt vid första grejen. Men du, de där evinnerliga tankarna försvinner och febern med och imorgon är en annan dag. Och då skiner säkert solen megamycket. Ta hand om dig och krya på sig till Olle-Bror. Stor kram genom natten :)

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så typiskt, det slår aldrig fel!

Skickar en stor kram
och hoppas att din dag idag blir bättre

Anonym sa...

Kram frida. Idag är en ny dag med vårsol! Hoppas den blir bättre än den förra å att lillkillen känner sig bättre.

Petra

Anonym sa...

Vilken underbar bild- och jag hoppas han tillfrisknar fort! Försök bara att hålla huvudet ovanför ytan tills det värsta lagt sig och allt känns lite bättre. Kram Sofia

Anonym sa...

Hej Frida!


Jag läser din blogg då och då härifrån Helsingborg och gillar det skarpt! Det är så skoj att ni pimpar Östhammar och gör det aningens mer trendigt :)

Jag ville tipsa om min bästa kompis blogg sådär om du har en dålig dag;
lillaellyskampmotjeb.blogspot.com. Hon har en tvåårig flicka med en svår genetisk sjukdom, och man får kraft av att läsa om deras vardag och inser att man själv har det förhållandevis enkelt i livet...

Tack för fina bilder, texter och tankar från min hemby!

Trevlig söndag!

/Sara Bergman

AnnaPS sa...

Om du vill babbla av dig något kring debatten (antar att det var det du bla syftade på) så vet du vart jag finns. Återhämtning är välbehövligt och skönt att se att du tagit iallafall en dag ledigt.....även om jag tror mer kan behövas....ta hand om dig/Anna

Nina sa...

Typiskt, hoppas han mår bättre nu. Och grattis i efterskott =)

FRIDASFINA sa...

Hej, tack för snälla ord och pepp! Stora kramar till er som kommenterar och bryr er om! :-) Olle-B blev frisk till sin födelsedag, solen sken och humöret vände tack å lov.

Sara: Tack för länken. Man får perspektiv på livet. Minst sagt!

AnnaPS: Tack, ja ang. "småstadens baksida" så var det förra veckans FB-debatt om den lokala annonseringen jag syftade på. Så trist, så onödigt...

AnnaPS sa...

Jag håller med! Så trist och så onödigt. Gillade inte tonen i debatten. Men som vanligt....man lär sig alltid något, framförallt hittar man de oskrivna reglerna och vilka man kan lite på. Jag lärde mig också en hel del av den debatten. Men det kan vi ta en annan gång. Ha det gott/sköt om dig!