söndag 7 juni 2009

Gammelgädda, vattentät kamera m.m


Det var en bra helg med mycket gjort på bygget! Byggställningen på fasaden mot gården ska plockas ner på torsdag om allt går vägen, men så sa jag innan jul också, när den skulle ha tagits ner "första gången". ;-) Jag har storstädat... Tömt alla våra flyttlådor och hela framtida matrummet på drivor av geggiga sågspån och 100-år gammalt smuts och sand som rasat ner genom de nästan centimeter-stora springorna i vårt tak, vindsvåningens golv.. Otroligt skitigt och äckligt men härligt! Härligt att få städa ut sån där "extrem smuts" och sen skura rent och organisera. (Det behövs... vill man beskåda riktigt kaos så kan man ta sig till Östhammar och göra ett studiebesök här i huset)... Erik försvann ett par timmar och kom hem med en gädda i lördags, Olle-Bror var tveksam, men farmor entusiastisk! Imorse köpte vi en uppblåsbar barnpool, där låg Olle-Bror hela förmiddagen tillsammans med alla sina bilar/traktorer. Jag tappade kameran när jag skulle plocka upp grejer... Rakt ner i vattnet, där låg den på botten brevid alla bilarna.. Men helt otroligt, den funkar!!! :-) Godnatt.

1 kommentar:

maja sa...

SÖTkorven!! Pussa honom från mig, vi ses snart:)

KRAM

Maja