måndag 28 september 2009

Ett avslutat kapitel!

* Fåglarna = liten järnfågel i vårt gamla vardagsrum & en "vägg-installation" i vår gamla hall.
Och en firad födelsedag.

Nu är det allra sista klart med försäljningen av vår gamla lägenhet. Imorgon lämnar vi ifrån oss alla nycklar och hoppas att det på vårt i (princip helt tomma) konto börjar ticka in "många nya nollor"... Vi har gjort vårt livs affär och tjänat väldigt bra. Det känns sjukt, helt abstrakt, man kanske fattar det när pengarna väl sitter på kontot?

Fast man ska vara glad och allt, och jag inte för allt i världen skulle vilja flytta tillbaka dit så känns det lite vemodigt... Jag gillar ju alla mina "hem" så himla mycket.

* Fåglarna = mobil av utklippta illustrationer av Maja Sten, ovanför Olle-Brors första säng.
Och vår gamla säng och "stil"...

Och så är jag lite arg för bristande respekt ifrån de nya köparna.. (som hade proppat lägenheten full med möbler (= oxblodsröda skinnsoffor, tunga furuskåp och körsbärsmöbler om vartannat, ICA-påsar med gamla pantflaskor och halvätna konserver, kläder i garderoberna, överfullt förråd, osv... INNAN tillträdesdatum och INNAN vi hunnit flytta ut våra egna saker... = vi hade sagt att det gick bra att de ställde in LITE kartonger i sovrummet, där det var helt tomt...) Alltså, det spelar ju ingen roll, det är ju deras eget fel att de missar flyttstädning osv, men vi hade ju liksom velat känna att ok, hejdå lägenheten och hela det gamla livet som vi hade där "ifred" utan deras grejer! Jag tycker synd om lägenheten och det fina originalköket som kommer att rivas ut till förmån för nån tacky-variant från ikea med ek-luckor... och det målade golvet som garanterat kommer att få nytt klick-golv...

Men när jag har kommit över den värsta "stil-krocken" så kanske jag garvar hela vägen till banken istället?! :-) Och bokar in en helt grym semester?

** Läser min kusins blogg om hennes söta duktiga lilla bebis-Oskar som är alldeles nyopererad..

4 kommentarer:

emma ::emmas designblogg:: sa...

Grattis till försäljningen! Gud vad härligt med massa nya pengar på kontot!

Men det jag mest ville säga var att den där mobilen var himla fin! Funderar på att härmas...

FRIDASFINA sa...

Hej Emma, åh vad spännande, läste på din blogg att det bara är 7 dagar kvar! (på pappret iallafall) :-)

Ja, mobilen var en favorit! Det är en enkel mobil-hängare från Granit och så skrev jag ut illustrationerna på blankt tjockt fotopapper och monterade på kartong innan jag klippte ut..

Lycka till med allt nu, kram!

åsa sa...

Jag känner igen mig. Hade en gång en fin liten etta (min första egna) efter mig flyttade en reptil-älskande sotare in. det var tungt.

Hade jag vart uppsalabo (för det var väl där er fina lägenhet låg) hade jag gärna köpt er, superfin!

AprillAprill Johanna sa...

Usch..förstår att det känns jobbigt. Är glad att vi fått ta del av fina inspirerande bilder därifrån. Såg i min inspirations mapp av jag sparat en bild från ert gamla kök. Lite tröst ändå att ni fick bra betalt. kram!