tisdag 8 december 2009

Fotriktigt!


När vi flyttade ut "till landet" (Östhammar) för 2,5 år sen så köpte jag ett par Blundstone jodphurs på hästavdelningen på Granngården. De är nog det bästa par skor jag någonsin ägt! De blir både snyggare och skönare för varje dag. Och apropå sko-klassiker, jag skulle även kunna tänka mig ett par nya gummistövlar från Hunter, och nya fårskinnstofflor i ballerina-modell från Sheperd. (= tips till tomten ;-) ).

Annars kanske jag kan sysselsätta mig med en liten lista så här på kvällskvisten? Flest skor av detta märke i min garderob:

  • Vans oldschool = 4 par (2 låga, 2 höga)
  • Swedish Hasbeens = 3 par, skulle gärna ha ett par till...
  • Converse = 3 par (2 höga, 1 par låga)
  • Frye boots = 2 par
  • Nike = 2 par
  • Blundstone boots = 1 par, men mina BÄSTA skor
  • Div. oanvända (av mig) högklackade vintagefynd = jättemånga!

* Bild på Blundstones lånad härifrån.

1 kommentar:

HELLO TIGER! sa...

Alltså jag har gått i två dagar och funderat på vad sådana där skor egentligen heter och nu vet jag! Tack!