tisdag 26 januari 2010

B-day!


Jag fyller år och har blivit så himla fint firad! Frukost på sängen med sång och pussar, jättefina presenter och massor av blommor! 2 blombud och 2 "privata" blom/presentbud, vi har blommor överallt! Fina rosa paketet överst, såklart pyssligt inslaget av Frida L + familj! Av Erik och Olle-Bror fick jag en liten samling klassiska Kivi-lyktor från Ittala i transparent/varmbrungrå/lilarosa-färgskala som jag velat ha länge till vardagsrummet... (när det blir klart) PLUS en jättefin hög glasklocka! Däri tänker jag plantera lite mini-vår tills den kommer på riktigt!


Och så har jag äntligen hittat och köpt de fina sirliga växterna som jag letat efter länge, duktiga Lotta, vår butiks- och floristgranne på gatan har tagit hem dem åt mig, de heter "Sophora prostrata" och är med största säkerhet alldeles för svårskötta för mig!

Firade förövrigt dagen med bättre järnvärden enl. barnmorskan, som varit ordentligt orolig för mina totalt icke existerande järnvärden/förråd. –Kanske är jag lite piggare också om jag känner efter? Har dessutom haft en journalist från UNT på besök i butiken och intervjuats tillsammans med Erik om näthandel, inför ett kommande reportage... Tyvärr togs det bilder också. Jag hade spillt banan-grejer på svarta halsduken som en extra piffig detalj utöver jättemagen... ;)

* Kivi-bild = Ittala. * Sophora = härifrån. * Glaskupa = härifrån.

7 kommentarer:

HELLO TIGER! sa...

Yay! Grattis på födelsedagen, Frida! <3

Kärleksallen sa...

Grattis igen!!!:-)
Men visst är det fina saker! Skulle vilja att vi kunde fika nån dag... hur har ni det på sön? Kram

milla sa...

Grattis, fint träd...Milla

WEEKDAYCARNIVAL sa...

Grattis! Du har en fint blog!

Anonym sa...

Grattis Frida!! Hoppas du hade en super dag!

Carolina Sins sa...

Hej,
Älskar verkligen de där blommorna också och har haft flera. Se upp med löss, alt. nåt sorts vitt nät.
Har fått det på mina. Det finns en liknande sort också med grå blad men samma skira form, verkar lite lättare att sköta, inga löss än så länge.
Kan dock inte namnet men har köpt hos Kajsa Johanna i Uppsala. Tanten har talat ;-)

Lotta Sultan sa...

grattis! hoppas järnvärderna går åt rätt håll.
och tack för tipset om den urfina växten! jag måste springa ner till grymma "blomrum" som ligger granne med mitt jobb och fråga.