onsdag 13 januari 2010

Indie sweets and haircuts...

Nån som kommer ihåg supershoegazerbandet Popsicle? :) Det var läänge sen... Bilden härifrån.
Jag har varit hos frisören imorse och det är samma sak varje gång... Jag känner mig aldrig fin när jag går därifrån, det spelar ingen roll hur duktig frisören än är! (Ingen badwill till min lokala frissa alltså)!

"Att hantera en obetydligt "ny" frisyr" = mössa och halsduk inne, alternativt i knut!

Jag måste (på riktigt alltså) ha mössa i en dag ungefär... Så fånigt, efter några centimeter kortare svennefrilla med slingor, knappt ens Erik ser nån skillnad och ändå 16 års-krisar jag igen... ;-)

BTW, järntabletter är min nya grej.. Mitt järnvärde är tydligen under all tänkbar kritik enligt dem som kan. Bebis på g + taskig kost + vegetarian är ingen bra kombination för blodet uppenbarligen..

9 kommentarer:

HELLO TIGER! sa...

Jag älskar Popsicle. Lyssnar fortfarande på dem emellanåt!

emma @ 50 danska kvadrat sa...

Ja men frisörer "fluffar" ju alltid en så konstigt. Jag brukar gå hem och stoppa huvudet i duschen och sen känns det oftast bättre :)

Charlotte sa...

Så underbara glassar. Vilket galet fin blogg det här var för övrigt!

Att ha det gott sa...

Jag hade stora problem med järnet varje gång (4) jag var gravid
Jag tålde inte järntabletterna
Persilja hjälpte mig
ät det på macka i sallad och så mycket du kan Det funkar verkligen

Unknown sa...

Snubblade in på din blogg första gången nu ikväll. Personlig blogg som jag garanterat kommer besöka igen.

Mysig söndagskväll!

Mvh Camilla, En mammas dagbok

Emma sa...

Vi gillar lite samma saker. Fin blogg och fina bilder!/AD'n

Minna sa...

I love your blog. Fin bilder och fina saker.
I will read all, as soon as possible.

Anonym sa...

Hej!
I dag är jag hemma o är sjuk, har plöjt mig igenom hela din blogg. En väldigt bra blogg.

Skall åka till Köpenhamn, tänkte om du kanske har lite tips om staden o ställen man skall besöka och framför allt vad får man inte missa? =)

KRAM Nina

camilla sa...

jag kommer fortfarande ihåg popsicle också! så bra!! glassarna var underbara. järntabletter är bäst, var också tvungen att knapra på dom när jag var gravid!