måndag 31 december 2007

Adas Kaffestuga!



Jag börjar bli "lokalpatriot". Man kan säga mycket om Östhammar... Men jag har iallafall hittat många guldkorn på kort tid! Tids nog ska jag göra en liten lista.. Bästa fyndet är iallafall Adas Kaffestuga! Precis om hörnet från oss (lägenheten och butiken) ligger det här supercharmiga konditoriet med tända ljus, trevlig musik, goda hembakade kakor och härlig atmosfär. Som om inte det vore nog har de även en antikhandel. Till våren satsar de enbart på 50-60-tal! Kan det bli bättre? Här ska jag bli stammis! (Och... de har skötbord, våtservetter och blöjpåsar).. Sen gillar jag bion* också, Storbrunn, en liten rar biograf med en stolt man som presenterar varje film innan den börjar. Småstadscharm! (* Vi har varit på bio, ensamma! Det är stort.. vi såg Arn, tempelriddaren. Trevligt tidsfördriv)!

Inga kommentarer: