tisdag 4 december 2007

Tomt på inredningsfronten – Nytt i garderoben...




Jag och Olle-Bror är i Stockholm hela veckan, jag har möten och massa jobb, mamma och pappa barnvaktar. Idag hade jag 2 timmar ensam i stan för första gången sen Olle-Bror kom! Jag kände mig som en lantis, och gillade det litegrann... Tycke att jag var värd lite shopping efter 2 veckor med 18-timmars arbetsdag. Köpte en varmare jacka, en rutig duffelvariant, som är ett mellanting på elegans-skalan mellan min tjusiga plisserade kappa och den enorma urtvättade röda dunjackan jag haft varje vinter sen –95*. (* har på fullaste allvar försökt rensa ut den varje år, men den hänger med)..  Passade på att fylla på med lite snygga "kontors-bra-att-ha-saker" från Granit till butiken. Sen köpte jag en fin t-shirt till förmån för; Röj en mina! De insamlade pengarna går minröjning och hjälparbete till drabbade i form av vård, rehablitering och utbildning! 10:- kostar det att röja en kvm! Ett väldigt bra initiativ av butiken combination! Till min nya fina t-shirt passade stövletterna som jag funderat på ett tag, men tyckt var lite opraktiska på landet där jag hängt en del på sista tiden.. Men oj, så bra, ett par möten i stan, så kan jag plötsligt motivera ett köp! ;-)

2 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Jackan (vad kommer den ifrån?) och skorna, ah så snygga!

FRIDASFINA sa...

Hej Elisabeth! Bägge två, fynd från Topshop! :-) / Frida