fredag 25 maj 2012

Making b-day plans!


Bild: Call me cupcake



Imorgon fyller E år. Jag fixar förberedelser idag... Och en sak är säker jag kommer INTE att baka, eller överhuvudtaget fixa nåt ätbart (förutom en enkel frukost på sängen, såklart)... Tyvärr! Önskar att jag kunde, men jag misslyckas med färdiga bakmixar till och med... Ibland tänker jag att jag ska ta tag i det där, och bara skärpa mig, lära mig lite hur man gör, för det ser ju så gott, snyggt och himla kul ut!

Då kanske jag ska börja med att köpa Linda Lomelinos/Call me Cupcakes bok: Lomelinos tårtor, här: Hon kan inte bara baka, fota och göra snygga böcker, hon kan göra musik och film också! Kolla här!

2 kommentarer:

Lina på rumochrabalder sa...

Vilka vackra cupcakes! De ser helt annorlunda än våra kladdkaksmuffins som liksom pyste över kanterna i ugnen i morse och rann ut över hela plåten. Vi ska också ha kalas i helgen. Det blir fula men goda chokladmuffins och pannkakstårtor. Det sista hoppas jag blir svårt att misslyckas med... Kram och ha ett fint kalas imorgon!

Hedvigochjag.se sa...

Jag har gett upp i att baka snyggt.. jag har inte tålamod med sånt där snyggpill och så har jag nog inte den rätta tekniken. Bästa tipset är nog att köpa en prinsesstårta eller muffins och dekorera själv..

Hoppas att det blir en fin dag i morgon! Hipp hipp hurra!

Terese