söndag 7 oktober 2012

Backa bandet + diverse...

Mormor och morfar ställde upp och barnvaktade sjuka barn så jag fick några egna timmar på stan. Då tröstköpte jag bland annat det här. Fin bok och servetter från Ikea, Tallrik, underlägg av träkulor och sugrör från Lagerhouse.
Herregud vad är det för fel på tiden?! Vad händer med veckorna, var tar de vägen? Snart är det väl jul också mitt uppe i allt... Vi har varit "hemma" i Sthlm hos mormor och morfar en sväng jag och barnen. Hela förra helgen + några extra sjukdar mitt i veckan. Svante fick feber i bilen på väg dit, sen har de bytts av lite grann under veckan med sjukeriet, lillebror och storebror... Och nu är det min tur tror jag... Dagisbaciller, feber, hosta och snor – värsta sorten!

PS, jag är så dålig på att leva i nuet att jag blir orolig för mig själv. Måste påminna flera gånger om dagen att njuta av - åtminstone bara flyktigt snabbt, inte glömma - varma små barnhänder om min hals, gula löv och blöt höstlukt på morgonen. Dricka teet lite långsammare, lyssna på vad mina små älsklingar säger egentligen, stanna en stund på väg till dagis, leka så gott jag kan bara en liten stund... Lukta i små nackar och smeka svettigt hår ur pannan på sovande barn. Det går så fort, allt går så fort...

Mina föräldrar har ett väldigt fint golv!
Fina Ikea-boken igen, massor av snygg "fest och duknings-inspiration". (Väldigt långt från vardagen just där och då).
Vi hälsade på hos min egen morfar också. Det är inget direkt fel på utsikten där han bor i Nacka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kniper i hjärtat! Precis på pricken Frida, allt går så fort. Tack för påminnelsen.
Malin

DoYouFancyThis sa...

Älskar IKEA-boken! Slog också till på den, på impuls vid senaste besöket och blev riktigt positivt överraskad! Tack för inspon! /Hanna