onsdag 10 oktober 2012

Livet på landet pt. 2


Marta visar oss de nya kyckligarna i skrubben, under värmelampan...

Jag tror det kanske får bli någon slags återkommande serie det här "Livet på landet"?... Mina bilder från Haga och Yttersby. Det finns ju en del i arkivet och mer lär det bli! Så här såg det ut sist, när vi hälsade på hos grannarna och de sprillans nya kycklingarna, fåren och grisarna. Och katterna och hästarna! De är så modiga och inspirerande, "grannarna", Maria och Peter! De som ganska nyss har "bytt liv" och flyttat till Yttersby från Sthlm med tre barn...

Svärmamma Anna-Lena bakar! Bröd och bullar, mycket fika blir det...

Får på smala pinniga ben!

4 kommentarer:

matimuk sa...

your images are so lovely and wonderful.. /ti

Elina sa...

Å så mysigt det ser ut. Jag skulle också kunna tänka mig att flytta från Sthlm till landet! :-)

Emma sa...

Åh så fint och härligt det ser ut. Sötaste kycklingen och mumsiga kanelbullar.
Kan det bli bättre undrar jag.

Anonym sa...

Åh, fina fina Frida. Nu blev jag glad och rörd. När jag som mest behövde det. Kram Maria