tisdag 9 oktober 2012

En del av livet? Döden?

Ja... Eller vad säger man? Bild via:


Idag läser jag det här och låter tårarna rinna på tangentbordet. Jag är så rädd för cancer, för min egen del och för alla jag känner, min familj. Jag tänker på det alldeles för ofta, brukar drömma om det ibland, som det mörka hotet liksom... Men vi är friska! Livet är precis som vanligt, åh den trygga varma vardagen! Men för Kristian är det inget hot, det är verkligheten och han skriver om det på ett sätt som är så himla fint formulerat och helt omöjligt att inte beröras av! (Hos Jenny Strömstedt på Tv4 igår kunde man se en kort intervju + en låt med hans band).

3 kommentarer:

matimuk sa...

wonderful sketch and so true!! /ti

Mimmi sa...

Ja usch Frida, jag såg också intervjuven igår.. Vågar inte ens gå in och läsa, får en klump i halsen bara jag tryckte på länken nu. Min "bonuspappa" har allvarlig cancer och är under behandling.. Det känns så tungt och jag är verkligen imponerad av att killarna igår klarade av att sitta lugnt och prata öppet om det.
Var inte orolig, att tänka på det ibland kan göra att man stannar upp och uppskattar sina nära extra mycket, men jag känner igen mig i att ligga på natten och vara rädd inför att något ska hända, man mår inte bra genom att ta ut eventuell sorg o oro i förskott... <3

AprillAprill Johanna sa...

Jag tänker precis samma tankar..Fy det har verkligen kommit med åren och sen barnen kom. Sårbarheten.