onsdag 20 maj 2009

En slags svacka.. WTF!


-- Istället för terapi -- Blogg -- Varning! --

Ibland får man en "kreativ kris". Allt jobb-relaterat går åt helvete och blir bara så fuult, inget finns kvar att ösa inspiration ur... Dessutom har jag sålt min själ och mina familjebilder till kommunen... ;-) Jag vill bara ha semester och jobba med händerna istället! Så idag har jag tagit en eftermiddags-time-out och målat många rangliga fruktlådor (som vi fått hämta gratis från Ica) vita.. = Billig och fin butiksinredning!

En typisk grej jag skulle vilja göra istället för att sitta framför datorn och glo hela dagarna är till exempel att fixa väggen/dörren bakom mig på bilden.. Där innanför ska "el-centralen" sitta när elen är färdig i huset. Vi ska göra en dörr i mdf och måla. Säkert snabbt fixat, men sånt som aldrig blir av. Eftersom man bara slutar att se alla rör och grejer tillslut..

En gång fick jag boken "Tio tankar om tid".. Jag har inte läst den. Men jag kanske borde leta upp den bland våra ouppackade flyttlådor. Det kan hända att det står något vettigt i den! Någon slags del-lösning på mitt problem? Annars kanske jag ska köpa en lott, hoppas på tur och åka på inspirationsresa till, ?, inte vet jag, vartsomhelst ensam utan dator och telefon i ett par timmar..

Jag har iallafall köpt pioner, snott en syrén och bytt vatten på den lila blomman som ser ut som ett hundkex.. Det är en tröst! Godnatt :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

<3 / Johan & Maja

LillBarbro sa...

Frida! Vilken fin blogg du har! Och nu har du dessutom en ny återkommande läsare. har spanat in huset och butiken och jag tycker du verkar bo å leva det livet som jag skulle fantisera ihop att du borde leva. Roligt! (Hängde du med?) Kreativa svackor drabbas man av alltför ofta. Blommor är ett bra sätt att pigga upp tillvaron. Jag köpte också pioner idag...

Kram från gamla vännen Kinen

Maria sa...

Kreativ krise.... Men heldigvis med sådanne kriser er, at de går over igen.
Indtil da... Pludselig får du/i lavet den dør bagom dig, og så nyde du blomsterne så længe.

KLEM Maria