tisdag 12 maj 2009

Läget?


Istället för nattjobb = blogg. ;-) Imorgon ska jag dra ut en visdomstand.. Jag har fått ett jobb "helt plötsligt". Från och med juli kommer jag att frilansa 50% här. :-) Den andra hälften för "mig själv" och ModelMini. Har dessutom fått ett stort uppdrag från kommunen. Lovande! Och om du läser tidningen Mama, så kan du titta lite extra noga i det nya numret som borde komma ut nu i veckan.. ;-)

Idag har vi tagit halva dagen ledigt! Hämtade Olle-Bror efter dagislunchen och åkte (efter 1 timmes totalkaos, orsakat av oss, föräldrarna, i vanlig ordning) till Uppsala för att gå på "äventyrs-lek-landet Nickis" tillsammans. Olle-Bror älskar Nickis, det här var hans andra besök... Vi brukar säga att han ska tänka på roliga och mysiga saker när han ska somna själv, då säger han jämt, jämt, varje kväll; -Nickiiiishh"...

PS, visst är det härligt med alla blommade träd?! Men lite sorgligt när de första blombladen blåser av, då tänker man att man liksom missat nåt stort?! På bilden syns en stulen bit vår, från grannens plommonträd som hänger in på vår gård..

4 kommentarer:

Carolina Sins sa...

Låter hur kul som helst! Grattis!

Lotta Sultan sa...

skoj!
mycket att göra. känner igen mig. jobba, sy, trädgårda, flytta, fota, blogga, leka med barnen, äta, laga, sticka, renovera möbler...

Fine Little Day sa...

Vad mycket kul på gång, grattis :)!!

Ia sa...

Grattis kussen!
Jag ska absolut köpa mama, det var länge sedan nu.
Jag var hos Tord igår, lika skräckslagen varje gång - helt i onödan. Snällare får man leta efter. Fast det var förstås extra spännande med sin 2-mån i väntrummet. Pappa klarade honom iofs galant, men ändå.