måndag 4 maj 2009

Luxus + Marjatta = loppis!


Vi hann med en loppis-tur också! Jag fyndade en Luxus-lampa i "nyskick" med skärm i tyg av Marjatta Metsovaara. Lampfoten i "fattigmans-silver" var ny för mig! Jag har en annan Luxus-lampa sen tidigare med den typiska svarvade foten*, men där är skärmen inte vad den borde vara efter ett misslyckat omklädningsförsök...

Erik och jag har delade meningar om hur snygg den är... men jag skulle tro att den hamnar i vårt vardagsrum tillslut i alla fall. ;-)

PS. L'E DANS L'A har en väldigt fin blogg!
(Ett typiskt exempel på en fransyska med avundsvärd smak och stil, så "lätt och ljust och rätt")...

2 kommentarer:

Lotten sa...

Underbar lampa! Foten var lite cool i fattigmanssilver...

/ Lotten

Sakletarn sa...

Lampan ser jättesnygg ut, jag gillar skärmen massor :)