onsdag 27 maj 2009

Hmm...





Idag såg jag det här kaklet/klinkern (Oslo - Yasmina) från Marrakech Design... Och så plötsligt är jag väldigt övertygad om att det skulle göra sig väldigt bra på vårt badrumsgolv! Men det är svårt... Tröttnar man?! Tanken är ju att det lilla badrummet och det stora ska hänga ihop i materialval och känsla, men de kanske gör det iallafall, om vi behåller duschväggen i samma kakel som vi från början tänkt till hela golvet + duschhörnan?!

Här är två olika skisser, (med ett märkligt handritat perspektiv, som får det att se stoort ut, större än vad det är!) ;-) på vårt framtida badrum.. Vad tror ni?! De stora mörka golvplattorna eller det härliga marockanska alternativet?! Hmm..

13 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Det ser jättefint ut, kör!

Janne sa...

Det blir sikkert kjempefint, men det kan tenkes du 'tröttnar' med tiden. Jeg ville gått for det nederste alternativet, men brukt de mønstrede flisene på et mindre område. But that's just me :-)

Anonym sa...

alltid kul och inspirerande med ett besök hos dig, tack!
gillar dina tankar om jobb och kreativitet, sitter i samma båt och går igenom liknande situationer... så man kan ju lätt känna igen sig!
lycka till med golvet, ja det lila såklart, super fint!

Carolina Sins sa...

Svart är fint tycker jag också men vi har mörkgrått/svart i duschen och det blir mycket kalk.

ida sa...

Man tar alltid det som är mest safe ju och det är så synd. Det första kaklet är ju rätt milt i färgsättningen ändå så jag tror det blir toppenfint!

Sakletarn sa...

Jag röstar på det marockanska alternativet! Det e ju jättefint och jag tror inte man tröttnar på det eftersom färgerna är ganska dova.

Kärleksallen sa...

Hej!

Jag älskar det marockanska golvet... Vill också ha det i badrummet uppe... Det skulle jag självklart valt om jag vari Er sits! Kram

Anonym sa...

kakla golvet i duschen med det marockanska och resten i svart. Blir jättefint tycker jag!

Anonym sa...

Kör på Marockanskt! Ni lär inte tröttna och det är sjukt snyggt med sina dova färger, Kör hårt!
Tack för en härlig blogg med massor av inspiration! // Mia

Lotta sa...

h e j ...
Jag brukar aldrig kommentera någonting eller någonstans, men ajg vill baara lägga in en surtants(?)-varning: vi ville ha ett liknande golv i vårt badrum och velade fram och tillbaaka. Då kommer vi på den lysande idén att fråga vad som händer om en unge råkar kissa på ett sånt golv. Handlaren skruvade på sig och sa att jo, då blir deet nog en fläck eftersom de inte har en så tålig ytbehandling (om någon...). Då la vi ner det projektet... Hälsar FegisLotta

famapa sa...

jag håller mer majoriteten, kör på! jag skulle jättegärna ha sånt golv i vårt kök!

ang. kiss på kaklet kan man nog behandla dem när man lagt dem (motsvarigheten till lack antar jag fast för kakel). do it do it :0)

isabelle sa...

det är ju fantastiskt fint - jag har liknande i mitt badrum. Kommer aldrig att tröttna!

Hannanonien sa...

Gå på det översta! Allt annat är ju neutralt och det är såå mycket roligare att våga. Tröttnar du kan du alltid variera med mattor, handukar etc etc