måndag 17 januari 2011

Späckhuggar-son!





I förra veckan var det 20:e Knut och julgransplundring på torget i Östhammar. Här är det tradition att barnen klär ut sig. (Inget jag har sett någon annanstans, men det kanske är vanligt)? Olle-Bror sa på morgonen att han ville vara en späckhuggare. – Eh, sa jag, men du kanske kan vara Pippi? Eller en sjörövare, eller en kung eller prinsessa? (Allt det där har vi ju redan utklädningsgrejer till så det funkar, liksom)...


Dagen gick och snart var det dags att hämta på dagis och vi hade ingen outfit. Så tillslut fixade jag en extremt snabb späckhuggar-kostym av svart sopsäck, vit "haklapp" och svarta fenor av papper. Plus en sönderklippt mössa med vita papperständer. På max 5 minuter. Då kände jag mig nöjd! Olle-Bror tyckte att det viktigaste var att måla sig själv knallröd i ansiktet, för det var ju liksom "inne i munnen" på späckhuggaren. Och efter 2 minuter på plats tog han av sig tand-mössan och fenorna. Kvar blev ett barn "utklätt" med illrött ansikte och en svart sopsäck... Då kände jag mig inte lika nöjd längre. Haha! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Galet fin ju! Gullunge!!
"Free Willy" nästa! :)

Johanna VS sa...

haha, herre min gud va sött!

Li sa...

Fantastiskt kreativt! Vilken tur att du har en blogg som kan inspirera oss andra. Heja Olle-Bror!