torsdag 16 maj 2013

Evelina Blomquist - Keramik


Det här inspirerar mig verkligen. Har en romantisk framtidsdröm om att få hålla på med keramik, som jag aldrig har provat i verkligheten... Det är så fascinerande hur en kladdig klump kan bli så skör, skir och vacker. Dessa bilder kommer från Evelina Blomquist som också har en fin blogg! Dagens tips... Nu - till hetsstädning inför finbesök i helgen och snart en sväng till Haga med lediga barn...

Så fint med vikt papper! Perfekt DIY! Jag skulle vilja ha ett 70 x 100 ark att vika, fint i ram! :)

4 kommentarer:

Mimmi Staaf sa...

Frida! Något du verkligen verkligen borde unna dig om du har möjlighet och vill prova på keramik - En sommarkurs på Öland, på Capellagården. Jag var där 2009 på tapetserarkurs 2 veckor själv och bodde på skolan i deras små hus. Det är en av de bästa sakerna jag gjort. Så trevliga och mysiga människor och energi, fantastisk mat, miljö och få ägna all tid åt något roligt i 2 veckor. Du borde inte, du måste :) Har velat åka dit varje sommar efter jag va där.. <3!

ANNETTE sa...

Det låter kul med keramik, att få skapa något eget och få arbeta med något man tycker om. Jag skulle vilja gå en målarkurs, tänk att göra egna tavlor, också kul!
Jag såg att du flyttat, jag följer dig här istället nu. Jag har lagt till din nya adress på min blogg under "sidor jag läser".

Önskar dig en fin onsdag!
Annette

Lina sa...

Fantastiskt fint. Du Frida, jag tycker du är så bra som kände att du ville börja blogga på på egen blogg för att det ländes mer rätt o du. Bra det där, att känna efter.

malo sa...

Du kan dreja hos mig!

Köp lera, stäng in dig och kör.