måndag 13 maj 2013

Wed 05 Dec - Insnöad!


Snörstormsfika i raggsockor på verandan + snöglobsinspiration från Antropologie

Ojojoj... Så var det det här med snökaoset! Hur har ni det hos er? Här är det omöjligt att ta sig ut, oplogat, full snöstorm och allmänt svinkallt. Men himla vintervackert förstås!

Är så himla tacksam att E tog barnen till dagis i morse för ovanlighetens skull, så jag slapp tvångsmata dem med frukost, brotta på overaller och sen dra vagnen i snöstorm och snö som räcker upp till knäna... Men nu är det slut på mesandet - dags att leta fram överdragsbrallorna och ta mig ut för att skotta mig fram till gårdshuset och modelmini-jobbet... (om jag ens får upp ytterdörren förstås, den kanske har frusit fast vid det här laget)?
Så här ser utsikten genom barnens ena fönster ut, fina gardiner tyckte Olle-Bror! :)
Helgen som gick var himla härlig! Julmarknad, skyltsöndag och pepparkaksbak med morfor och morfar som kom hit och sov över. Östhammar visade upp sig från sin finaste sida och det kändes att som att går runt i ett julkort... Och jag blev bjuden på "A Chrismas Carol" av svärmamma Anna-Lena tillsammans med de övriga tjejerna i den Jorlinska släktklanen... Härligt!


Inga kommentarer: