onsdag 29 maj 2013

Kvällsluft med havsdoft

Jag tror den här bryggan är alldeles ny för idag på Sjötorget... Undrar om någon har premiärbadat?


Det händer så mycket i den lilla staden där vi bor, det byggs, fixas och fejas inför nyinvigning av Sjötorget, 5 min gångväg från oss. Aktiviteten har verkligen gått från noll till hundra på 1 år... Det är nybyggda sjöbodar med vad som ska bli cafe, sportbar, restauranger, butiker, turistbyrå och frisör. Lekparken byggs ut och det finns ett bra utegym. Och dra mig baklänges på en liten vagn - det står t.o.m nya skate/bmx grejer och väntar på att hitta sin plats vid stranden... Jag cyklade en runda och plockade hela famnen full av hundkex, det luktade hav och syrén. Från de nyöppnade restaurangerna hördes röster och musik. På en onsdag! Kändes väldigt ovant här. Men härligt, jag kan vänja mig! Absolut!

Den här bilden är lite off topic, men fin och får vara med ändå!
Stilleben hemma hos fam. Engström för en månad sen.
..

Inga kommentarer: