måndag 13 maj 2013

Snygg yta! (Mon 29 Oct)


Åh, förpackningsdesign det gillar jag! Det bästa är när det "drabbar" en helt oväntat i vardagen... Som de här ovanligt snygga te-förpackningarna för Garant (som redan har snurrat ett par varv i bloggvärlden). Förra veckan tog jag en sån där "skön mamma-paus" och promenerade 20 minuter i regn till en ovan matbutik, enbart för att klämma och känna på förpackningarna i lugn och ro under en halvtimmes "egentid". Då kom jag hem nöjd och glad med bland annat det här teet...(Somliga går på Spa, jag gick till Willys, hahaha)!
 
Hela Garants produktserie är ovanligt snygg! Kolla bara här nedanför, ett axplock ur sortimentet... (Självklart är jag partisk, jag frilansade som AD för designbyrån BAS som gör dessa förpackningar (och en hel del andra snygga grejer) under ett år innan jag blev lantis på heltid)... ;-)

Bilderna = skärmdumpar från Garant. * Tycker att copyn på Lakritstoppingen är himla trevlig okså!
"Topping: Att spritsa, ringa eller hälla direkt i munnen, på en lillebror eller på en glass"

Inga kommentarer: